Hej!

Det har nu snart gått en vecka sedan jag anlände till Ryssland och har äntligen fått en bild av hur det är att leva här och tänkte hålla er uppdaterade. Sochi, eller Adler, som vi bor i har ett fantastiskt klimat med 30 grader och sol varje dag. Det är väldigt skönt att det är just så då grabbarna kan vara bortresta i längre perioder. Det är ganska lätt att räkna ut vad man gör om dagarna här! 😎 Snart drar dock skolan igång och då är det slut på dessa goa dagar och tid kommer istället spenderas på plugg. Lösnigen kommer då bli att plugga i solen. 

Utöver sol och bad, har vi hunnit med att shoppa och besöka några mysiga restauranger i området. Jag har även besökt hemmaarenan och fått kika på en hockeymatch som slutade i vinst. Idag har vi även varit uppe i bergen och vandrat lite. Det var väldigt molnigt vilket stundtals gjorde det svårt att se omgivningen ordentligt men det var väldigt vackert och charmigt på sitt vis. Det blir definitivt fler besök dit. Några besök har det även blivit på olika gym här, vilket det även kommer bli mer av i fortsättningen. 

När det gäller kost och träning har det gått helt okej. Vi har varit i olika matbutiker och hittat det mesta jag behöver men något jag saknar är dock kokosolja och sötpotatis (hur ska jag överleva? haha). Jag kämpar även på med google translate på alla innehållsförteckningar för att undvika socker och andra tillsatser men det är minst sagt ett heltidsarbete. Tur att resväskan hit innehöll lite nödvändigheter såsom mandelmjöl för det verkar vara omöjligt att hitta. Jag fick mig även en lite chock när jag anlände till Ryssland eftersom enligt min uppfattning kan nästan alla människor engelska, eller vi svenskar är vana vid det. Här i Sochi kan ingen engelska och folk kollar på en som om man vore tokig när man säger; english please? haha. Jag försökte genom google translate appen fråga en kvinna på en lokal frukt- och grönsaksmarknad om hennes honung innehöll socker för den var väldigt söt men det gjorde den inte enligt henne. Jag är dock tveksam, för fick en sockerchock när jag smakade på den, men läste att på gällande det och om honungen är kristalleserad och rimfrostad på insidan av glaset ska den vara  av högkvalite, vilket jag verkligen hoppas på. Tyvärr har vi ingen ugn här ännu vilket är ganska jobbigt då mycket matlagning och bakning kräver just ugn. Det är väldigt tråkigt att inte kunna göra det man tycker är roligt men vi funderar på att köpa en mini-ugn vilket kan resultera i bättring på bak- och matlagningsfronten.
 
 
Honungen!
 
 
Lite utsikt, moln och högsta toppen vi var uppe på i bergen!
Dadlar, kokosmjölk, sesamfrön, kokos och annat smått och gott. Imorgon tänkte jag kicka igång med raw-bakning där man slipper använda ugn! 
 

Kommentera

Publiceras ej