Hej!

Välkommen tillbaka inleder jag med att skriva till mig själv, och kanske till er som inte varit här på länge. Den senaste tiden har jag har inte varit i mitt livs bästa form, varken fysiskt och mentalt. Perioden från nyår fram tills nu har känts lite tuff och energinivån har varit låg. Jag ska absolut inte klaga för jag har gjort massor av fantastiskt roliga saker. I dags läget är jag inne på min sista praktikvecka hos en frisk generation. Jag älskar det så det är tråkigt att det lider mot sitt slut. Att arbeta med att få människor mer fysiskt aktiva och må bra är fantastiskt. Förra veckan kom jag även hem från en liten semester i L.A., vilket också var härligt. Det var härligt med sol och fantastiska möjligheter när det gäller paleolitisk kost. Den resan blev ett litet avstamp på att ta tag i det jag uppskattar här i livet. Träning och bra kost så nu är jag back on track igen.

- Hur gör man då för att gå från trött och omotiverad till att få energi och motivation?
För att må annorlunda måste vi göra något annorlunda. Det känns väldigt logiskt och viktigast är att förändra något som tar energi till något som ger energi. Så vad får du energi av? Är det att umgås med vänner och träna så bör det prioriteras även om man känner sig trött för efteråt mår man oftast mycket bättre än om man suttit kvar i soffan med mobilen. Jag är inne på min andra vecka med mer rutiner kring kost och träning och successivt börjar livet komma iordning igen. I början kändes det jobbigt att ta sig till gymmet men jag tvingade mig dit någon gång och efteråt mår man väldigt bra. Det är inte ofta man ångrar sig efteråt snarare tvärtom, tackar sig själv för att man faktiskt tog tag i det. Så för att få andra resultat på energinivån, humöret och motivationen måste man kanske göra något annorlunda. Det kommer kännas jobbigt i början men fokusera på det du uppskattar i livet. Gör de sakerna, från och med nu!

Detta blev ett litet "pepptalk" till mig själv och kanske till någon mer där ute. Vart vill vi och hur kommer vi dit? Från och med nu ska jag inte tänka så mycket på vad jag orkar och inte orkar, utan bara göra de saker jag vet att jag mår bra av. Tänkte göra en lista för att påminna mig om vad som ger mig energi. Det får bli första steget mot ett mer glädje fyllt liv med mer energi ♥

Kommentera

Publiceras ej