Klockan har passerat 22 och jag är fortfarande helt varm här, eller snarare svettig. Vi har bara en liten AC som står nere i sovrummet vilket gör att det inte blir super svalt i lägenheten. Solen ligger även på hela dagen uppe vid vardagsrummet och köket så där har det varit en bastu hela dagen. I förmiddags när jag var ute på en promenad visade mobilen att det var 37 grader ute!! Det var inte konstigt man kände sig lite svimfärdig utan något vatten. Det var tur att jag gick upp strax efter sju i morse och pluggade några timmar för det hade jag aldrig orkat nu på eftermiddagen/kvällen. Vi har haft ett seminarium i kursen jag läser, via datorn såklart. Där har man under ett dygn fört diskussion med varandra. Väldigt intressant att få ta del av flera olika människors perspektiv och erfarenheter inom folkhälsa. Jag är yngst i kursen och känner mig väldigt oerfaren då många andra arbetat flera år utomlands inom sjuk-och hälsovård. Jag försöker se det som en fördel och lära av dem. 

Resten av dagen har jag tillbringat med massa oviktiga saker som att sola på terrassen, där det var helt vindstilla så svetten rann…haha, Har även hunnit med att handla, kika på match och strosa i en underbar liten butik 5 minuter från vår lägenhet. Finns mängder med söta klänningar och byxdresser där. Synd bara att allt är super dyrt, eller tur för annars hade man kanske varit där och shoppat varje dag. Jag skulle dock behöva shoppa några saker som jag inte fick med mig från Sverige så jag får nog ta en Uber någon dag till ett shoppingcenter. Förövrigt så har vi köpt bil här vilket är super härligt, men det tråkiga är att garaget är extremt tight (!!) och jag har inte kört bil i LA trafiken ännu. Körde knappt bil i Sverige sista månaden heller så vår fina bil får stå kvar i garaget tills Oscar kommer hem och jag får åka Uber. Vi får nog övningsköra några vändor innan jag är redo. Det hade varit väldigt skönt tills nästa gång jag är ensam här! :) 

Kommentera

Publiceras ej